Nog maar één week

15 november 2010

Nog minder dan 8 dagen en dan vlieg ik naar Sydney. Het afscheid nemen is al in volle gang. Met als hoogtepunt de afscheidsborrel.

Shoppen

Afgelopen twee weken heb ik lekker inkopen gedaan voor de reis. Natuurlijk een goede backpack en loopschoenen gekocht. Verder nog allerlei dingen gehaald in Apeldoorn en Amsterdam. Het moeilijkste is om zo min mogelijk mee te nemen. Of eigenlijk zo licht mogelijke spullen. Jullie weten vast wel dat ik normaal juist veel mee neem. Maar ik probeer hier nu slim mee om te gaan, want ik moet het toch echt allemaal zelf dragen.

De eerste reisdagen

Hieronder wat informatie over de vlucht.

23 nov   Amsterdam, Nederland   6°C

10 uur en 45 min.

24 nov   Bangkok, Thailand          34°C       6 uur eerder t.o.v. tijd in NL

3 uur en 30 min.

24 nov   Taipei, Taiwan                 23°C       7 uur eerder t.o.v. tijd in NL

9 uur en 20 min.

25 nov   Sydney, Australië             23°C     10 uur eerder t.o.v. tijd in NL

Normaal is de groepsgrootte 20 personen, maar er is momenteel een grote vraag naar groepsvluchten. Gezellig! De groep bestaat uit 33 reizigers, waarvan de helft vrouw.  We verzamelen op schiphol en vliegen naar Taiwan met een tussentijdse tankstop in Bangkok. In Taipei heb ik, met twee of drie medereizigers, een dagkamer in een luxe hotel met zwembad. We hebben daar ongeveer 8 uur de tijd, alvorens door te vliegen naar de eindbestemming. Volgens de huidige weersverwachting is het bij aankomst in Sydney heerlijk droog en zonnig. De organisatie heeft de eerste vier nachten geregeld, in een hostel met ontbijt. En dat niet alleen. Bij de groepsvlucht hoort ook een programma. Dat bestaat onder andere uit een havencruise, een rooftop barbecue en het regelen van zaken als een bankrekening openen. Na die vier dagen ben ik helemaal vrij.

Groetjes Yvanca

1. Paul-Jolijn-Joar-Jell:
    15 november 2010
    Yvanca,

Ik krijg het nu al warm van de lange reis die je gaat maken met het vliegtuig. We hopen zaterdag te komen op de afscheidsborrel.
    groetjes ook van Joar ( die naast mij zit) en de rest van de fam.

(O)Paul
  2. Johan:
    16 november 2010
    Hoi Yvanca,

De laatste loodjes voor je vertrekt, spannend hoor.
    Ik had je nog een mail gestuurd over werken op boerderijen in australië en new Zeeland uit het boekje van Floortje Dessing,
    heb je mijn mail ontvangen???
    Een hele goede reis, en geniet!!!!!!

Groeten,

Johan
  3. Anna Visser:
    16 november 2010
    Hoi Yvanca,
    wat spannend zeg, je gaat al bijna weg! Ach, denk ik als ik lees, was ik ook nog maar in Australie! 'Helemaal vrij' klinkt erg goed. Je gaat het vast heel erg naar je zin hebben daar! Ik zal je berichten blijven lezen - heel benieuwd hoe jij het daar zult hebben. Groetjes, Anna
  4. Jet:
    20 november 2010
    Lieverd!!!!

Mis je nu al en ga je zeker in de gaten houden;)
    We gaan nog even lekker bellen voordat je weg gaat.
    Veel plezier vanavond en geniet van iedereen.

Dikke zoen*
  5. Joyce:
    20 november 2010
    He Yvanca,

Veel plezier met de afscheidsborrel vandaag/vanavond. Jammer dat we er niet bij kunnen zijn, maar vind het wel fijn dat we je nog even gezien hebben! Geniet nog lekker van al die mensen om je heen en goede reis de 23ste we denken aan je!

Liefs Anthonie Joyce en een kusje van Lynn