Eindelijk...

2 oktober 2010 - Apeldoorn, Nederland

Het eerste bericht op mijn reisweblog. Dat betekent dat mijn reis binnen afzienbare tijd gaat beginnen! Hier kun je lezen over wat ik meemaak, zien waar ik zit en zelf ook reacties plaatsen.

Voorbereiding

Een jaar geleden kwam ik op het idee om na mijn studie te gaan reizen. En nu is het dan zover! Eerst moest ik afstuderen en dat was niet makkelijk. Maar op 1 juli mocht ik mijn hbo-diploma in ontvangst nemen. Toen kon de voorbereiding beginnen.

Een paar weken geleden heb ik mijn Working Holiday Visum aangevraagd. En die werd snel goedgekeurd. Je krijgt dan niet iets als een document  of stempel in je paspoort. Alleen een mailtje. Ik moest het nog eens goed nalezen om te checken of dat echt alles was. Ja, hiermee mag ik officieel Australië in.

27 oktober wordt ik eindelijk beugelloos. Daar ben ik erg blij om. Dan hoef ik niet elke 6 weken naar de orthodontist, wat ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan. En kan ik wat beter lachen op de foto’s :D. Ik dacht dat er nog meer geklust moest worden in mijn gebit voor mijn vertrek. Maar mijn aardige tandarts vertelde afgelopen woensdag dat dat tot mijn terugkomst niet nodig is. Daarom heb ik de dag erop meteen een ticket geboekt.

Planning

De reis gaat in elk geval naar Australië en Nieuw-Zeeland. Misschien niet de meest originele bestemmingen. Maar dat maakt het niet minder mooi en bijzonder voor mij. Op 23 november stijg ik om 14:00 op vanaf Schiphol. Ik stap over in Bangkok (Thailand) en Taipei (Taiwan) om op 25 november aan te komen in Sydney. Omdat het een groepsvlucht betreft zijn de eerste nachten in Sydney geregeld. Vanuit die stad trek ik richting het zuiden. De grove planning is tot Adelaide te reizen en daar een vlucht naar Nieuw-Zeeland nemen. In dit land verwacht ik twee maanden te verblijven. Daarna vlieg ik naar het noorden van Australië en reis langs de kust naar Sydney. Wanneer ik terug reis en welke andere landen ik aan ga doen ligt open. Ik ben nergens aan gebonden, behalve aan geld. Dus we zullen wel zien. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Yvanca

1. melissa:
    3 oktober 2010
    hee yvanc ,,
    echt supper cool dat je dit gaat doen !
    ik ben jarloers haha !
    x melis
  2. Cristiaan, Liselore, madelein:
    4 oktober 2010
    Hoi Yvanca,
    Eindelijk is het dan voor elkaar! Echt een super reis die je maken gaat. Geniet ervan en we hopen op veel verhalen en foto's over je reis!
    Nog even succes met de voorbereidingen.
    Groetjes van je buuf Liselore (en Madelein + Cris)
  3. David:
    4 oktober 2010
    Hey Yvanca, tof voor je dat het nu allemaal staat te gebeuren. En beugelloos.. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, zal je vast nog knapper maken dan je al was. Zo, dat was ff weer genoeg geslijm voor vandaag hehe ;)

Weet je al leuke plekken om te bezoeken in NZ? Vergeet de glow-worm caves niet he, die zijn erg relaxed om te checken. Ik hou je blog in de gaten!

Groeten David
  4. Anna Visser:
    6 oktober 2010
    Hoi Yvanka,
    wat spannend allemaal zeg voor jou!
    En wat leuk dat je ook een blog bij gaat houden. Ik zal je blijven volgen.
    Maar, ik weet zeker dat je een geweldige tijd zult hebben! Als je het leuk vind om te lezen: ik houd ook een blog bij, hier in Engeland, nl. http://annaainaustralie.waarbenjij.nu
    Groetjes uit Hull!
  5. sjoerd:
    16 oktober 2010
    Soo cwl..!! haven fun..!!
  6. Johan:
    19 oktober 2010
    Hoi Yvanca,

Leuk om te lezen dat je naar Australië en Nieuw-Zeeland gaat.
    Ik zal je blog zeker blijven volgen, heel veel plezier en geniet vooral van al het moois wat je ziet.
    Heel wat anders dan op het Loo!!!

Groeten,

Johan Hulzebos