Van Vis naar Zadar

16 september 2011 - Rimini, Italië

Vis

Ik ben net in Italië en heb een leuke tijd in Kroatië achter de rug. Na Trogir eerst het eiland Vis bezocht. Daar had Melissa een leuk studiootje geregeld, Apartmani PepPe. Met heel vriendelijke Kroaten als eigenaren. Als je aankomt met de veerboot staan er allerlei mensen te wachten op je om een appartement aan te bieden. We hebben het heel leuk gehad met een Australisch stel en die brachten een joviale Engelsman man mee. Zo hadden we een heel gezellig groepje. s Ochtends gingen we snorkelen. De duikinstructeur waarschuwde nog twee keer dat als je zeeziek wordt je nu niet mee moet gaan. Maar ik wilde wel graag met deze mensen wat doen.. dus toch gegaan. Ook de Engelsman is gevoelig. En ook hij ging ervoor.. groepsdruk ;) We kregen op de heen- en terugweg een 15 minuten vaargedeelte met hele hoge golven. Vanwege het weer was de tocht naar de blauwe grot niet mogelijk en werd het gewoon snorkelen. Ik had een pilletje genomen en vond het bevaren van de ruige zee eigenlijk juist heel gaaf. Omdat deze excursie wat korter duurde dan we hadden ingepland vulden Melissa en ik de middag met het rondrijden op Vis met onze gehuurde scooter. Heel leuk! ’s Avonds gingen we met z’n vijfen uit eten. Dat was veel lachen! Bij het proeven van een stuk inktvis voelde ik die zuignappen in mijn mond. Dat hoef ik niet meer.

Split

Samen met Melissa naar Split gevaren en ook de hostelkamer gedeeld. Het is een stad met een leuk oud centrum. We hebben ons weer goed vermaakt en ik heb vrouwelijke sandalen gekocht. Meteen dezelfde avond daarop uitgeweest. De pijn viel mee. We eindigden in een mooie club met een balkon rondom boven zee. De Kroaten zijn trouwens lang. De jongens werden hoe later hoe vervelender, dus toen vertrokken naar ‘huis’. Naast een gezellige jongen uit Perth (die wijn maakt) waren er twee Canadezen met ons mee.

Sibenik, Krka watervallen

Sibenik vond ik niet zo veel aan. De Krka watervallen vielen me mee. Erg mooi, die kleuren! Er zwemt ook heel veel vis. Heb er heerlijk gezwommen in het superschone en verfrissende water. Wachtend op de bus werd ik getrakteerd op een drankje door een vrolijke Poolse jongen. Vanaf de bus liep ik met een Bredase vrouw en een Zwitsers meisje naar ons hostel. Ze verbleven in dezelfde. Met hen uit eten gegaan en nog wat rondgelopen door Sibenik. Het meisje wat een studie voor illustrator volgt, heeft ons getekend.(Zie de foto)

Zadar

In Zadar voornamelijk tijd alleen doorgebracht. Wel even conact gehad met een Braziliaan, een Oekrainse, een Pool en een Spanjaard die me wil helpen in Barcelona. Ik heb heel veel gelopen in Zadar. Ik heb er een duikbril en een bikini gekocht. Het onderstuk van m’n bikini was bij het uitchecken in het vorig hostel spoorloos. De dag waarop ik de veerboot naar Italie nam ben ik naar het dichtstbijzijnde eiland gegaan. Het was relaxed op Preko. Zadar heeft een heel bijzonder stuk openbare ruimte, een muziekinstrument bespeeld door de zee en een groet aan de zon. Ik was er wel weg van. De muziek hoorde je mooi na middernacht als er niemand was. Overdag hoorde je het ook beter als er een boot golven veroorzaakt. Het klinkt een beetje als een panfluit, maar fascinerender.

Foto's volgen nog!

Kus Yvanca

1. saar:
    17 september 2011
    Party Chick!

How's life? Je maakt weer te dolle avonturen mee lees ik! Geniet er nog maar van! We spreken elkaar vast wel weer als je terug bent! Kom maar snel terug naar CBA zodat ik al je verhalen kan horen haha.

X Saar
  2. Tineke:
    21 september 2011
    hey Yvanca,
    Dankzij de Sarah kan ik nu ook je belevenissen volgen op je blog. Zij had me al gewaarschuwd dat ik jaloers zou worden als ik je verhalen zou lezen.
    Je geniet er wel van ! Mooie foto's hoor en leuke verhalen.
    veel plezier!
    groetjes
  3. Jacco:
    22 september 2011
    Hey Yvanca,

We hebben elkaar nog niet eens gesproken over je reis naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie en nu zit je weer Italie!

Supermooi... geniet er van en ik hoor graag van je!
  4. Karin:
    30 september 2011
    Hoi,
    Morgen lekker naar Portugal, bofkont !
    Hoe lang ben je nog op reis?
    Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.

Groetjes Karin.