Trogir

6 september 2011 - Vis, Kroatië

Hallo allemaal!

Ja, ik ben weer op reis! En ik geniet er enorm van! Ik zit nu heerlijk in zonnig Split. Net aangekomen van Trogir. Een hele mooie oude stad. Dus ben er meteen 3 nachten gebleven.

Zaterdag voelde het nog even spannend. Maar bij de bushalte van het vliegveld kwam ik meteen een leuke meid uit Almere tegen. Vanaf dat moment hadden we het gezellig. Ze ging naar hetzelfde hostel. We liepen met onze backpacks (mijne dit keer 11.4 kg) door het mooie oude verlichte centrum van Trogir. Om 22:00 kwamen we aan en na onze spullen te hebben achtergelaten gingen we naar het centrum. Daar dronken we een cocktail op een terras en hebben gezellig gepraat. Tegen 1 uur lagen we in bed. De volgende dag hebben we redelijk uitgeslapen. We zijn na een ontbijt op een terras in de stad onze bikini aan gaan trekken om een strandje op te zoeken. Dat werd een plek waar je aan het water kan zitten. Zwemmen was niet echt veilig zonder waterschoenen. Maar we lagen er heerlijk te kletsen met goede muziek op de achtergrond. Daarna hebben we de stad te voet verkend. Op aanraden van onze enthousiaste gastheer aten we een Kroatische hap. Daarna dronken we wat op een terras in het centrum. Voor we terugkeerden naar het hostel liepen we nog richting het kasteel. Daar was een swingende salsaband aan het optreden. Er werd veel gedanst. In het hostel zaten we nog wat te schrijven voordat een pizza ons toch verleidde buiten te gaan zitten bij de gastheer en zijn medewerker. Ze hadden eerder al punten aangeboden, maar toen kon ik nog nee zeggen. De eigenaar is zo aardig en hulpaardig. Door hem heb ik verschillende Kroatische gerechten geproefd en wacht ik nu op de boot naar het eiland Vis. Melissa is er gisteren al heen gevaren. Ze heeft een kamer voor me. Ze zal me opwachten als ik met de bus aankom bij het dorp. Er is geen hostel, dus fijn dat ze al een kamer heeft bij een familie. Morgen gaan we waarschijnlijk naar de blauwe grot. Gisteren ben ik een dag lekker mijn eigen weg gegaan. Na gezocht te hebben naar zomerkleren, beklom ik de kathedraal. Dat gaf een supermooi uitzicht. Daarna nog wat rondgehangen in het stadje en na mijn avondeten was het 9 uur. De tijd waarop de Duitse jongens van het hostel een dansoptreden zouden geven op het hoofdplein. Het ging om een jaarlijkse uitwisseling. Dus daarheen gelopen om te kijken. Toen ik hun kleren zag, wist ik al meteen om wat voor dans het ging. Ik hou niet echt van volksdans met regionale(Bavaria of Beieren) lederhosen, maar het was vermakelijk. In de ochtend de Duitse jongens vaarwel gezegd en om 11.15 Trogir met een lach op mijn gezicht Trogir verlaten.

Kus Yvanca

1. Sophie:
    7 september 2011
    He!
    Wat maak je weer veel mee, wat een avonturen! Benieuwd naar je volgende verhalen! Geniet ervan daar!!!

X Sophie
  2. Paul-Jolijn-Joar-Jell:
    7 september 2011
    Geniet er lekker van Yvanca, en we wensen je een hele fijne vakantie!!
    Groetjes Paul, Jolijn, Joar en Jelle
  3. Karin:
    15 september 2011
    Hoi,
    Lees ik het nu goed, heb je op het terras je bikini aangetrokken?ha,ha!
    Leuk om je op deze manier te kunnen volgen, geniet van alles wat je gaat doen, werken kan altijd nog...
    Groetjes Karin, je (ex) collega CB.