Laatste reisdagen

1 juni 2011 - Krabi, Thailand

Wat leuk om al jullie reacties te lezen en berichten te ontvangen. Ook het lief-boekje waarin veel dierbaren hebben geschreven is erg waardevol voor me. Inmiddels is de tweede helft ook aardig gevuld met stukjes van mensen die ik heb ontmoet tijdens het reizen. Ontzettend leuk dat jullie zo meeleefden. Bedankt voor de positiviteit die jullie afgelopen half jaar gaven.

29 mei

De laatste dagtoer ging naar de Phi Phi eilanden, bekend van de film the beach (met Leonardo DiCaprio). We begonnen met Bamboo beach, supermooi! Daar snorkelden we ook. Super al die vissen. Je zwemt tussen hele groepen. En ze hebben mooie kleuren. Het koraal valt qua kleur wel tegen. Dat vond ik van het Great Barrier Reef ook al wel een beetje. Maar de vissen zijn super. Ze komen hier heel dichtbij, zo dichtbij dat ze zelfs tegen je duikbril aanzwemmen. Later gingen we naar Maya beach, daar waar de film is opgenomen. Het is er echt mooi, maar ik had door de vele toeristen wel moeite om ervan te genieten. Met de lunch bij een Thais stel aangeschoven. Dat was wel interessant. Ze wonen in Ayutthaya en zijn hier op vakantie. s Middags nog wat gesnorkeld. Blijft mooi en leuk, die vissen.

30 mei

Vandaag beginnen met soeveniershoppen. Onder andere een hangmat gekocht. Ik ben inmiddels wel gewend aan het onderhandelen. Rondlopend op zoek naar een restaurant om te eten zie ik opeens het Thaise stel weer. Ze zijn ook op zoek naar een plek om te eten. Hij nodigt me uit met ze mee te gaan. Dat werd een interessant diner. Ze waren erg benieuwd naar hoe dingen in Nederland zijn. Ze zijn zelf nog nooit buiten Thailand geweest. Was echt een leuke uitwisseling van cultuurverschillen!

31 mei

In de ochtend een 'pedicure' gehad. Het was alleen teennagels knippen en vijlen. Maar wat kan je zeggen voor 50 Baht (1,25 in euro's). Ja, het laagseizoen heeft zeker voordelen. Ik hoef ook helemaal geen accomodatie te boeken. Er is toch wel plek vrij. 's Middags naar het Vogue shopping centre in Krabi-town gegaan. Dat is geen toeristische plek en alles is in het Thais. 'S avonds over de nachtmarkt gelopen.

1 juni

Zelfs met veelvuldig gebruik van spray met 50 procent deet nog even een dik muggenbultenrecord gehaald op de laatste dag. Bij 60 ben ik gestopt met tellen. Vanmiddag vetrek ik naar het vliegveld van Krabi. Rond half negen kom ik aan in Bangkok. Het regent nu heel hard en ik merk dat het regenseizoen nu echt aanbreekt. Ik heb geluk gehad.

Tot snel!

Liefs Yvanca

1. David:
    1 juni 2011
    Hey Yvanca, jammer dat de reis ten einde is, of..?

Hopelijk kun je je draai weer een beetje vinden als je weer terug bent in NL, zal zeker wel ff wennen zijn.

Grtz!
  2. henk:
    1 juni 2011
    spannend ik hoop je gauw weer te spreken
    je hebt zeker veel te laten zien en vertellen
  3. melissa:
    3 juni 2011
    hee yvanc,
    hoe gaat het ?
    is echt snel gegaan zeg !
    ik kan me niet voor stellen dat je reis al bijna om is !
    tot snel
    x melis
  4. Cristiaan, Liselore, madelein:
    3 september 2011
    Lieve Yvanca,

Wederom een uitdagende reis door Europa! Geniet er van en vooral heel veel plezier! Na je vakantie spreken we snel wat af. Groetjes.