Thailand

28 mei 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Heyy!

Hoe is het met jullie? Met mij heel goed. Ik zal wat vertellen over de laatste weken.

Bangkok

In het vliegtuig zat ik naast een Taiwanese vrouw die onveilig vond om alleen naar Bangkok te gaan. Haar verhalen waren om bang van te worden, maar ik kon nu toch niet anders meer dan gaan. Aangekomen op het vliegveld van Bangkok even kijken of ik iemand kan spreken om me de goede kant op de laten wijzen. Bij de expressbus zaten twee andere backpackers te wachten op dezelfde bus. Ze waren erg aardig en interessant en het begon meteen goed. Ik ben met hen naar een guest house dicht bij Kho San Road gegaan en heb de eerste dag met ze doorgebracht. Voor Lucia en Rob was het niet nieuw meer. Ik heb mijn ogen uitgekeken die dag! Meteen ook een ticket geboekt voor de nachttrein naar Surat tahni in combinatie met bus en boot om zo op het eiland Samui terecht te komen.

Ko Samui

Op aanraden van een engels stel wat ik in Cairns had ontmoet was ik op weg naar een resort in Bo Phut. De chauffeur zette me echter niet dicht bij die plek af, dus zocht ik maar wat anders. Zo kwam ik in Fisherman's village terecht. Een mooier en sfeervoller dorp op Ko Samui. Vanuit daar heb ik een olifantentoer en een toer naar een marine national park gedaan. De natuur daar was zo mooi! Op de boot ontmoette ik een heel leuk Portugees koppel. Daardoor kwam ik de volgende avond naar de full moon party op het eiland ten noorden van Ko Samui. Een te gek feest! Er gebeuren ook wel veel erge dingen, maar gelukkig had ik daar zelf geen last van.

Railey

Na de reis uit Ko Samui overnachtte ik een nacht in Krabi-town. Niets aan, dus de volgende dag vertrokken. Misschien is Ao Nang wat? In de bus ernaartoe kwam ik er door andere backpackende meiden achter dat dat ook geen leuke bestemming is. Maar in dat zelfde busje ontmoette ik Chantal die op weg was naar een plaats waar ik nog niet van had gehoord. Even later zaten we  in een longtailboat naar die plaats, Ton Sai. Het bleek er geweldig te zijn. Wat ben ik blij dat ik met haar mee ben gegaan. We hebben samen een bungalow gedeeld en zijn ongeveer een week gebleven. Het is anders dan alle andere plekken waar ik ben geweest en heeft een bijzondere atmosfeer. Veel interessante en leuke mensen ontmoet. We zijn er helemaal weg van. Vandaag helaas vertrokken. Net een vliegticket gekocht voor 1 juni. Dan vlieg ik in de avond van Krabi naar Bangkok en komt er een eind aan deze fantastische reis.

Morgen mijn laatste toer... naar onder andere Maya beach, bekend van de film 'The Beach'. Ik heb er zin in!

Liefs Yvanca

1. Johan:
    28 mei 2011
    Hoi Yvanca,

Wat een mooi verhaal weer, en wat een prachtige foto´s, het lijkt wel of je alleen maar op mooie plekken of plaatsen bent geweest!!!
    Ik heb genoten van je reisverhalen en foto´s!!!
    In één woord geweldig!!!

Van uit regenachtig Apeldoorn,

Groetjes,

Johan
  2. Cristiaan, Liselore, madelein:
    28 mei 2011
    Wat zal jij een mooie herrinneringen hebben aan je hele reis. Elke keer als we weer wat van je lazen dan zag je het bijna voor je. Fijne en veilige terugreis!

Hier alles zo zijn gangetje. Wij zijn erg druk geweest afgelopen weken en hopen nu weer in een wat rustigere tijd te komen, het wordt tenslotte mooi weer.

Tot snel dan maar,

Groetjes van de buren!
  3. Jet:
    29 mei 2011
    Lieve lieve schat, wat een heerlijk verhaal!!!

Kan echt niet wachten tot ik je weer zie:P

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  4. henk:
    29 mei 2011
    zeer leuk en spannend verhaal wat zul je veel te
    vertellen hebben bij terugkomst.