Vertrek uit Sydney

5 december 2010 - Jervis Bay, Australië

Do 2-12-2010

Bastiaan wekte mij voor het ontbijt. Daarna was het tijd om te 'vergaderen' over het auto rijden. Er ontstond een groep van 12 personen die met drie auto's richting het zuiden wilden gaan rijden. Het kopen van auto's is best lastig. Daarom vertrekken we niet tegelijk. Vanmiddag ben ik alleen op pad gegaan door Sydney. Ik begon met de oudste wijk van Sydney, The Rocks. Van daaruit liep ik de harbour bridge op en ben de toren in geklommen. Fantastisch uitzicht over de stad, dus ik blijven genieten. In het torentje heb ik 200 trappen omhoog gelopen. Terug beneden kon ik al bijna niet meer. Maar ik moest het hele eind nog terug. Aangekomen bij het hostel lekker op het dakterras gaan zitten om mn verslag bij te houden.

Vrij 3-12-2010

'S ochtends ging ik naar de cell phone om naar huis te bellen. Daar kwam ik in gesprewk met Lars en even later wijzigden de plannen. Niet moregn maar vandaag vertrok ik naar het zuiden. Marc en ik gingen op jacht naar een tent in Bondi Junction. Ondertussen gingen de twee chauffeurs (Mark en Denny) de laatste dingen voor de auto regelen. Omdat ik wat uurtjes langer duurde dan gedacht, kwamen we die avond noiet verder dan Bondi beach. Toch leuk om daar 1 nachtje te zitten. We hadden een wat duurder hostel met gezellige bar er onder. Daar kwamen Ilse en Jessica ons opzoeken. In het donker zijn we nog wat op het strand gaan hangen en hebben we gekeken naar artietsetn die met vuur speelden. Mark had inmiddels een gitaar gekocht en speelde er nog wat. Om twaalf uur gingen we naar bed

Zat 4-12-2010

Lekker bed met achtergrondlawaai van flying foxes. Na een goede douche de auto ingeladen en vertrokken. Naar de K-mart gereden om enkele campingspullen te kopen. Marc en ik deelden een 12 dollar tent. (Dat bleef dus bij 1 nacht). We hebben yogamatjes gekocht om op te slapen. (ook dze veranderde bij mij snel in een luchtbed). We reden vervolgens naar het zuiden over een mooie weg boven water aan een beboste berg. In Kiarar hebben we bij domino's gegeten en zijn daarna overgestoken naar een mooi kerkje. Binnen vertelde de pastoor in korte broek het een en ander. Na de stop reden we door naar een camping in Jervis Bay. Op de camping kwam een wallibi op 1 m afstand van de auto even bij ons kijken. De auto waar we mee rijden is trouwens een donkerrode Ford Falcon.

Zondag 5-12-2010

Natuurlijk slecht geslapen in de krappe 12 dollar tent. Het is half 2. Ik lig ik net te slapen en hoor getoeter. Ik dacht eerst nog ogen dicht en rustig gaan slapen. Het zal wel niet voor ons zijn bedoeld... Maar nee! Even later schiet ik omhoog van opnieuw geclaxoneer. Nu kijk ik diret achterom. Maar het is niet de politie, wat alseerste in me op kwam. Nee de achterkleop stond open. Dierct de auto aan de kant van de snelweg gezet. Hopelijk ligt onze bagage niet op de snelweg. Ik ren terug langs de snelweg en zie een paar plastic tasjes liggen. Het zijn appels en bolletjes en iets verderop zie ik onze sinteklaascadeautjes liggen. Denny en ik raapte het van het wegdek en liepen snel weer de berm in. We konden alleen een slaapzak en mat niet terugvinden. Even dacht ik dat mn roze tollettas verloren was, maar die lag gelukkig nog achterin onder een andere tas. Na nog wat kilometers veilig af te hebben gelegd komen we aan bij een superleuke camingmanager. Hij stet vragen over een oude kaart die gemaakt is in Rotterdam en een bord uit Tiel. Na dat praatje liet hij ons de parkieten voeren. Zaadjes in de hand en er kwamen tientallen vogels op je afvliegen. Scerpe klauwtjes op handen, armen, schuoders en hoofd. Superleuke ervaring. Helaas had ik geen fototoestel bij me, maar de andren wel. Dus die komen volgend aar vast een keer. Ook de kangaroos waren hier zo tam dat ze naar je toe kwamen en je ze kon aaien.

(ik kom nu net weer van een picnickarea waar we geslapen hebben. We kamperen veel in de bush. Dus contact onderhouden is lastig. Telefoon opladen kan dan niet en daar komt het tijdsverschil ook nog eens bij. Maar ik wordt telkens blij van jullie berichten. Bedankt daarvoor!!)

Liefs Yvanca

1. Johan:
    Hoi Yvanca,

Het is al een echt avontuur aan het worden,
    geweldig!!!
    Als ik je verslag lees , voel je gewoon hoeveel je er van geniet!!!
    Blijf genieten van alles wat je ziet en meemaakt, en laat ons door je blog meegenieten!!!

Groeten,

Johan
  2. Mirella:
    13 december 2010
    Hi, leuk om te lezen dat je oorspronkelijke plan inderdaad nu al aan diggelen is. Je zult vast al ervaren dat 'plannen' in Aussie gaan zin heeft. Go with the flow. En maak er wat moois van meid, maar doe ook voorzichtig! Tot je volgende bericht.
    Gr Mirella
  3. Jet:
    13 december 2010
    Haha ik geef je gewoon elke x een dikke knuffel want ik meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer horen;)

LOF YOU!