Terug naar Australie

10 maart 2011 - Sydney, Australië

Hi!

Weer een berichtje uit Sydney. Wel even wennen om hier terug te zijn na al dat moois wat ik heb gezien. Voordat ik mijn nieuwe plannen bekend maak, zal ik nog wat over de reis van Oamaru naar Sydney vertellen.

In Oamaru ben ik 's avonds op pad gegaan om pinguins te gaan zoeken. Bij de pier aangekomen stonden 2 aziatische meiden die hetzelfde doel hadden. Ze hadden er net eentje gezien zeiden ze, maar die was een beetje bang en terug de struikjes in gelopen. Ik liep de pier op en zag daar een paar pinguins. We hoorden ook een groepje pinguins, maar die zaten verscholen tussen struikjes en rotsen. De volgende ochtend ben ik naar de kapper geweest. Dat was de eerste keer sinds november. 'S middags met de Nakedbus naar Christchurch gereden. Tijdens een cafestop praatte ik wat met de jongen, Daniel, die voor me zat in de bus. Ik vertelde dat er voor mij weinig anders op zat dan 9 uur te wachten op het vliegveld. Maar toen overtuigde hij mij er van dat er wel degelijk andere mogelijkheden zijn. Dus even later stond ik met hem te wachten op zijn moeder, die in een buitenwijk van Christchurch woont. Hun Nederlandse buurvrouw had zelf heerlijke nasi goreng gemaakt (@papa: haar recept staat in m'n lief-boekje). Na 2,5 uur te hebben geslapen bracht Daniel me naar het vliegveld. De vlucht naar Sydney was te kort om meer te slapen. Dus ik was de hele dag gaar. 'S avonds gezellig uit eten geweest met 4 meiden en een jongen. Daarna nog blijven hangen bij de drag queen karaoke show in dezelfde pub.

Nu voel ik me weer goed en heb leuke dagen voor de boeg. Niet gedacht, maar ik ga naar Perth! Daar trek ik ongeveer 3 weken uit om werk te vinden. Eerst ga ik nog naar Canberra. Ik zal een paar dagen bij Ria Van Der Zandt verblijven. Het leuke is dat er toevallig ook een festival is. De viering van Canberra's 98e verjaardag, met eten, film, muziek, theater en evenementen.

x Yvanca