Canberra

14 maart 2011 - Canberra, Australië

Eerste dag Canberra

Met de Greyhound bus ben ik naar Canberra gereden. Daar stond Ria mij op te wachten. Ria is in de jaren zestig naar Australie geemigreerd. We hebben meteen de Embassy tour gedaan. Echt leuk om te zien, al die verschillende ambassades. Daarna zijn we naar Ria's huis gegaan. Heerlijk om daar te verblijven, Ria is een geweldige (gast)vrouw. Het avondeten bestond uit aardappelen uit de oven, een groentemix en gehaktballen.

Verjaardag

Toen ik de slaapkamer uitkwam werd ik meteen gefeliciteerd door Ria. Ze had het ontbijt al klaarstaan. Op mijn bord lag een enveloppe met mijn naam erop en een leuke kaart erin. Een schat is ze. Toen zette ze ook nog verjaardagsmuziek op :D Na het ontbijt na we naar het parlementhouse gegaan. We hebben even in de groene en in de roze kamer gezeten. Vervolgens lunchten we aan een picknicktafel in een park. 'S middags zijn we naar een museum gegaan, wat gaat over het ontstaan van Canberra. De hele stad is gepland, zelfs het grote meer bestond totaal niet. Interessant om meer te weten over de geschiedenis van deze bijzondere hoofdstad. 'S avonds hebben we heerlijk een concert in het park bijgewoond. Lekker in een stoel, met wijn en hapjes. Daarna zijn we nog een berg opgegaan voor een schitterend uitzicht.

Tidbinbilla

Ria en ik halen Eva op voordat we naar een nationaal park gaan. Ze is een Deens meisje die de aankomende tijd in Canberra studeerd. We gaan vandaag met z'n drieen naar Tidbinbilla. Er zijn superveel kangaroes te zien en een paar koala's. We hebben lekker getoerd door het park en de dag afgesloten met een goede bbq.

Ria bedankt! Ik heb genoten...

x Yvanca

1. Mirella:
    20 maart 2011
    Hai Yvanca,

Heerlijk he, zo'n verblijf bij Ria. Even je weer bij paps en mams in Nederland wanen. Ben benieuwd of je met werk in of rondom Perth je verblijf kunt verlengen. Ik hoop het voor je. Het leventje gaat hier namelijk z'n gangetje (niet zo spannend als bij jou dus nog even avonturen beleven)! Groetjes Mirella, Hans en kids