Perth

28 maart 2011 - Perth, Australië

Hoi allemaal!

Hoe is het met jullie? Al lekker in de zon kunnen zitten? Ik zit in Perth veel binnen, want buiten is het te warm. Het heeft hier al meer dan dertig dagen niet geregend. Het is elke dag stralend blauw. En sinds ik hier ben elke dag boven de dertig graden, terwijl het herfst is. Perth is een van de meest geisoleerde steden in de wereld. Er leven hier veel mensen die in de mijnen werken. Je ziet in het centrum goed dat er veel geld wordt verdiend. Verder zijn er veel packbackers. De hostels zijn vaak volgeboekt. Het informatiecentrum vertelde me dat maart een van de twee drukste maanden is in Perth. Er zijn hier ook veek mensen die werk zoeken. Ik heb er ook al wat dagen aan besteed. Maar er is nog niets concreets uit gekomen. Er was bijvoorbeeld een passende vacature bij Randstad, met training en voor drie maanden. Ze wilden mij wel. Maar omdat het voor een overheidsinstelling is, is het niet toegestaan. Verder loop ik vooral tegen het feit aan dat mijn engels niet goed genoeg is. Zo zou ik op zich in een hostel kunnen werken als receptioniste, wat betreft het niveau. Maar voor in een hotel willen ze al per se een native English speaker. En daarvan zijn er hier genoeg die werk zoeken. Verder is er hospitality werk voor mensen met ervaring daarin. Ik ga liever naar Nederland voor normaal werk dan hier voor MacDonalds te werken. Dus ik ben gestopt met werk zoeken in Perth.

Ik zit sinds woensdag in het huis van Michael. Een jongen, die Marlijn en ik in Melbourne hadden ontmoet. Hij is een beetje een hippie, vindt hij zelf. Hij woont in het huis van z'n ouders, studeerd voor leraar en eet vegetarisch. Het huis is groot en er is een zwembad bij. Z'n ouders wonen op hun vakantiepark in the Kimberley. In deze suburb is niets, maar ik vind het wel lekker om een paar dagen te relaxen in een huis. Vrijdagavond hebben we een heel leuke avond gehad in de club Eve. We zijn ook even het casino ingeweest, waar zijn vrienden wat gokten. Zaterdagmiddag moest hij werken bij het grootste zwembad van Perth. Dus die uurtjes heb ik ook lekker in het zwembad doorgebracht. In de avond 'into the wild' gekeken. Zondagochtend ontbeten bij het strand met een vriendin van hem. Ze kwam net uit GB. Daar was ze 2 maanden om werk te zoeken op het gebied van marketing. Maar nu ziet ze van dat idee af. Ze vond de sfeer in Londen achteruit gegaan in vergelijking met 2 jaar geleden. En kwam tot de conclusie dat het beter is werk te vinden in je land van herkomst.

Tussen mijn aankomst in Perth en mijn verblijf in Michaels huis, heb ik naast vooral werk zoeken nog wel wat leuks gedaan. Zo ben ik naar de bbq avond in Mustangs geweest, waar de mensen uit het hostel nog happy birthday voor me zongen. Ben ik Kings Park ingeweest, overdag en in het donker. In beide gevallen super uitzicht over de stad. Heb  ik vegetarisch gegeten bij een indiaans restaurant waar je zo veel betaald als je wilt. En heb ik stadswandelingen gedaan. Er waren verschillende leuke meiden in het hostel, waarmee ik die dingen heb gedaan.

Ik ben ook weer in contact met een paar mensen uit de grote groep waarme ik in het begin reisde. Niels is in Perth, dus misschien spreken we nog wat af. En Marlijn belde net. Ze zit in Brisbane. Daar vlieg ik toevallig zondagmorgen heen. Dus die ga ik zeker zien! Ze heeft het willen werken in Australie trouwens ook opgegeven. Morgenochtend brengt Michael me naar het station en ga ik naar Fremantle. Even de toerist uithangen, want ik wil toch wel wat zien hier. Werk zoeken zonder resultaat is zonde van de tijd, dus ik weet niet hoeveel ik nog wil proberen in Brisbane. Ik wil nog meer zien voordat ik naar huis ga! Misschien wat tijd doorbrengen in Thailand? Als iemand tips heeft voor dat land, dan hoor ik het graag!

x Yvanca

1. Cristiaan, Liselore, madelein:
    28 maart 2011
    Wat een belevenissen weer en fijn dat het je zo goed gaat! Jammer alleen van het werk zoeken, maar wie weet komt er wat op je pad en kun je je verblijf alsnog verlengen. Hier alles rustig en zo zijn gangetje. Veel geluk en plezier nog daar Down Under!