Brisbane

5 april 2011 - Brisbane, Australië

Hallo allemaal!

Ik zit alweer in Brisbane. De stad waarvandaan mijn vlucht richting huis gaat. Het is wel even wennen van elke dag een straalblauwe lucht met 33'C naar de bewolkte oostkust met 26'C en een buienkans. Hier moet je  oppassen voor je spullen. Ik zit in een groot hostel. Sinds gisteren mis ik m'n slaapmasker en vanochtend zijn m'n vork, lepel en mok gejat. Ik wist in welke tien minuten het was gebeurd en ging naar de receptie, want er hangen veel camera's. De medewerkster heeft op de video gezien wie het heeft gepakt uit mijn kastvak. Vanmiddag krijg ik het terug.

Oude bekenden

In Perth heb ik Niels en Lars ontmoet. Fijn en erg gezellig om hen weer te zien! We hebben een hele tijd liggen kletsen in het park. Meer dan genoeg mooie en spannende verhalen om uit te wisselen. Daarna zijn we uit eten geweest bij een restaurant aan de Swan rivier, waar je zoveel eet en betaald als je wilt. Het was Indiaans en vegetarisch. Toen ik in het hostel in Brisbane aankwam om 9 uur 's ochtends zag ik Marlijn al snel. We hebben uren gekletst. Voelt weer heel vertrouwd en gezellig.

WWoof

Vanmiddag nemen Marlijn en ik een trein naar Beenleigh. Daar worden we opgepikt door een man. Hij brengt ons naar zijn adres om te gaan wwoofen. Dat is vrijwilligerswerk voor accomodatie en eten. De man heet Kerry Armstrong. Hij heeft een paard, een hond, een kat, kippen, een groententuin en een meertje ofzo. Ben benieuwd hoe het gaat zijn, maar samen met Marlijn komt het toch wel goed. Zij heeft al wel eerder gewwoofd. Het is elke keer een verassing. Ik weet niet of op het wwoof-adres bereik of internet is. Misschien zo op zoek naar een goedkope werkbroek die erg vies mag worden.

Liefs Yvanca

1. Mirella:
    5 april 2011
    wow.. bijna thuis wat is de tijd hard gegaan. Nog eventjes flink wat toekomstige herinneringen opdoen (al heb je er daar wrs al heel wat van) en dan lekker bakkie koffie bij de buurtjes komen drinken. Of zit je al aan de kannen goedkope witte wijn? Geen probleem!