Noordereiland

13 februari 2011 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal!

Morgen vertrek ik naar het Zuidereiland. Om 2 uur vertrekt de boot. Maar ik heb jullie alleen nog verteld over de Bay of Islands. Hier komt de rest.

Raglan

Omdat ik van de buschauffeur hoorde dat de wegen gesloten waren, moest ik mijn route wijzigen. Daarom reisde ik naar Raglan. Een superleuk surfersplaatsje als je mooi weer hebt. Nou dat had ik beide dagen absoluut niet. Dus heb niet veel meer gedaan dan een paar leuke winkeltjes bekeken en 's avonds relaxed dvd's kijken.

Coromandel

Dan toch naar de Coromandel gegaan. Eerste nacht in Coromandel town. Daar ben ik met twee anderen naar de glowworm cave gegaan. Eerst ovedag zoeken waar die is en kijken of het begaanbaar is. Rond 10 uur teruggegaan en ja daar zagen we ze! Wat is de natuur toch bijzonder. De volgende dag een korte bustrip naar Whitianga. Hostel bevond zich mooi aan het strand. Samen met een englese naar de Cathedral cave gegaan en daar op het schitterende strand gelegen. De route ernaartoe was gevaarlijk (ingestrort) en best een beetje eng. Maar dat was het meer dan waard...... under construction

Rotorua

Na een goede nachtrust op tijd buiten gaan zitten voor de shuttle naar Wai-o-tapu, thermal wonderland. Na 10 a 15 minuten na verwachte aankomsttijd bij de receptie vragen of dat normaal is. Oh ja, no worries. Na een half uur komt de man naar buiten om me te vertellen dat de buschauffeur me is vergeten op te pikken. Dus toch! Om 1 uur ging de volgende halve dag toer, die maar genomen. Daardoor misde ik wel de spuitende geiser.

Taupo

Per shuttle naar de Huka falls. Supermooi, het lijkt meer op een snelstromende rivier met een wild stuk dan op een waterval. Daar startte mijn hike. Een tocht met telkens mooie kijkjes op de rivier. Aan het einde bij een bungeejump plek gestopt om de mensen te zien springen.

Wellington

Twee zonnige dagen in de hoofdstad. Beide dagen naar het gratis museum, Te papa (our place), gegaan. Verder veel gelopen. Met de cable car omhoog gegaan, mooi uitkijkspunt en naar beneden gelopen door de botanische tuin. Tussendoor een lekker Phoenix gedronken. Ook nog even een parade voor chinees nieuwjaar meegepikt. En toen de overtocht naar Picton...

De overtocht

Bij de receptie in het hostel in Wellington vroeg ik hoe laat de shuttle van de treinstation naar de vertrekhal gaat. Ze zeiden dat die 15 minuten voor de ferry vertrekt het treinstation verlaat. Dat vond ik wel erg kort, dus een dag later vroeg ik het aan iemand anders bij de receptie. Ja, no worries. Dus op de dag zelf was ik 25 minuten voor de ferry vertrekt bij de opstapplek voor de shuttle. Daar zag ik toch een bord met 50 minuten. Oh nee! Zal ik het dan 2 x keer verkeerd hebben verstaan? fifty/fifteen.. Nou hopelijk komt het goed. Ik wil die ferry natuurlijk niet missen. Toen als enige passagier in de shuttle naar de terminal gebracht. Bij de balie zeiden ze eerst dat het te laat was en ik niet meer op de ferry mocht, maar de buschauffeur en een andere medewerker waren wel behulpzaam. Dus hup mijn backpack afgegeven en in een auto gaan zitten. Het ging erg snel en ik zat daar alleen in die wagen te wachten. De vertrektijd was inmiddels voorbij, maar ik zag nog wat auto's met moeite achteruit rijden naar rechts. Ik kon het niet zien, maar daar rechts zal de ferry wel zijn. Na 10 minuten waren alle auto's verdwenen en nam een man achter het stuur plaats. Ik bleek in de baggagewagen te zitten. Als laatste, maar blij om aan boord te zijn!

x Yvanca