Bay of Islands

31 januari 2011 - Paihia, Nieuw-Zeeland

30 januari, Paihia

Vrijdag

Er was er een cycloon dichtbij. We hadden de hele dag en nacht tropische regen. Ik en Jens, een Duitse jongen die ik in de bus had ontmoet, liepen maar gewoon door de harde regen naar het informatiecentrum en gingen wat drinken. Je gaat toch niet van 2 tot bedtijd in je kamer zitten. ‘S avonds moest ik rivieren doorkruizen op teenslippers om bij de gezamenlijke bbq te komen. Daar was het gezellig. Doorweekt naar bed gegaan.

Zaterdag

Ik word wakker en de zon schijnt! Dat is fijn. Degenen die vandaag een trip naar de noordpunt hebben en die terug naar Auckland zouden gaan, kunnen niet. De bussen rijden vandaag niet vanwege overstromingen of andere gevolgen van de storm. De hele baai is bruin. Jens en ik gaan naar Russel. Aan de andere kant van Russel is long beach en het is daar blauw! Supermooi. Het plaatsje is ook leuk om even te bekijken. Russel is zelfs even de hoofdstad van NZ geweest.

Zondag

Vandaag was mijn zeiltocht in the Bay of Islands. Het was geweldig! Om 9:15 moest ik bij de boot zijn. Vijf minuten van te voren kreeg ik nog even een bloedneus. Waarom? Nadat 4 personen de catamaran op waren gegaan vertrokken we naar Russel. Daar haalden we nog 8 mensen op. En toen gingen we het naar het blauwe water. Na wat varen komen we een groep van ongeveer 30 dolfijnen tegen. Er is een baby bij dus mogen we er niet zwemmen. Maar ze zwemmen en springen mooi. Ze zwemmen ook onder de boot langs. Super! We gooien het anker uit bij een mooi eiland. Eerst ben ik de berg opgelopen en daar was een waanzinnig uitzicht!! Ik wilde er eigenlijk noiet weggaan. Maar we hadden een uur op het eiland en ik wilde nog even snorkelen. Helaas was er niets te zien, als gevolg van de storm was het water troebel. Terug werd het zeiol gehezen en zeilden we een stuk. Toen kwamen we weer bij dolfijnen. We konden het water in gaan om te proberen met ze te zwemmen. Ik ben er twee keer ingesprongen, maar de dolijnen hadden geen zin om naar ons toe te komen en zwommen weg. Dus ik zou niet zeggen dat ik echt met dolfijnen heb gezwommen. Maar de top en de spelende dolfijnen waren een topervaring.

x

1. Jet:
    10 februari 2011
    Hou van jou liefje....heerlijk om je mooie koppie te zien:)

KOES!!!