Eden

11 december 2010 - Eden, Australië

Do 9-12-2010

Einde van de ochtend in de bibliotheek foto's geplaatst op picasa en blog bijgewerkt. Daarna zijn we van Narooma naar Eden vertrokken. Voor Eeden had ik alvast een hostel opgezocht. Ik wilde niet weer zo'n slechte nacht meemaken. Bij aankomst vraag ik aan de bar (de receptie van het hostel) of er nog plek is. Het is het enige hostel in Eden. Maar er is nog plek. Ik vraag nog wat door. Is het een groot hostel? Ja, er zijn 12 twaalf kamers. Zijn er veel backpackers? Nee, het is helemaal leeg. Super! dacht ik. De groep probeerde eerst korting te krijgen voor de overnachting in het hostel. Omdat ze dat niet wilde geven, reden ze naar een camping. Maar alle campoings waren niet meer toegankelijk. Dus kwamen we toch met z'n alle in het hostel terecht. Een lekkere ruime kamer heb ik toch voor mezelf.

Vrij 10-12-2010

Mijn wekker gaat af om half 9. Even zelf op pad voor informatie en op zoek naar een apotheek. Ik ben nl mn toilettas kwijt. Misschien laten hangen in het tolletgebouw van de vorige camping. Om de pil te krijgen moet je eerst naar een australische dokter verteld de apothekersassistente. Het was lekker alleen door Eden te lopen. Mooi weer ook. Terug bij hostel 1 nacht bijgeboekt. De rest van de gfroep gaat nu wel naar een camping in dezelfde plaats. Ik had zo lekker geslapen en douchen met een echte handoek (bij overnachting in) is ook genieten. Om 11 uur ga ik naar het uitkijkpunt. Een bergachtige wandeling. Helaas is het walvisseizoen voorbij. Een vrouw die op het gras aan het yoga-en is spreekt me aan en verteld dat hier een heilige plek voor abo's is. Ze raad me aan bij de marine rescue aan te bellen. Leuke tip! Even later stond ik in de uitkijktoren te praten met een vrijwilligster. 'S middags naar de bieb geweest om een hostel te boeken voor oud en nieuw. Een sms van enny dat mn toilettas is gevonden!. Ik zit nu aan de eettafel te cshrijven. Het water staat op. Ik eet 2 aardappelen met bloemkool.

Za 11-12-2010

Heerlijk geslapen. Rond 7 uur wakker gesmst door Jacoline. Om 9 uur wekker gezet om nog eens lekker te douchen. Iets over 10 uitgecheckt. Daarna infoo over telefoonkaart gevraagd in een winkel. De backpack kon in tijdelijk achter de bar laten liggen. Om 11 uur kwam de rode Ford aanrijden. We hebben met de hele groep een tijdje aan het strand gezeten. Voor we naarde saltwater creek camping in een national parc reden, hebben we boodschappen gedaan in Eden. 'S avonds weerwolven bij het kampvuur. Al blij dat er water en wc's zijn. Als eerste naar het strand gelopen. Best een mooie kampeerplaats.

1. Jacoline:
    18 december 2010
    Hey meid! Lees net dat ik je wakker gesmst heb :p had even geen rekening gehouden met het tijdsverschil :) Vind het erg leuk om je reisverhalen te lezen iedere week! Wat is het adres van je picasa site? ben erg benieuwd naar je foto's! Weet je al waar je Oud & Nieuw gaat vieren? Liefs, Jacoline