Cairns

7 mei 2011 - Cairns, Australië

Hi allemaal!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat jullie hier weer een stukje konden lezen. Als backpacker ben je toch erg druk. Ik heb wel af en toe wat foto's geplaatst en schrijf soms iets op facebook. In ruim een maand is natuurlijk veel gebeurd.

Dokters

Inmiddels heb ik kennis gemaakt met 4 dokters en heb ik nog steeds de hep A vaccinatie nog niet gekregen. De eerste afspraak met een dokter was voor een tekenbeet. Een keer was voor Marlijns oorontsteking en de andere twee keer voor vaccinaties. Een heel gedoe dat vaccineren voor Thailand. Er is een landelijk tekort aan Hep A.

Wwoof

Het wwoofen was een leuke en bijzondere ervaring. We werkten veel in de tuin van Kerry en waren overdag in zijn villa (stond zelfs in een magazine zo mooi), s nachts hadden we ons eigen hutje. Wegens omstandigheden werden wij gastsprekers op een bijeenkomst van een tuinclub. Marlijn, Pamela en ik hebben voor 78 leden gpresenteerd. Pamela is een Sri Lankese vrouw die woont op het erf van Kerry. Ze maakt heerlijke curry's. Op een zaterdag gingen we met Kerry en Pamela mee naar hun vrienden die een tropische fruittuin hebben. Een paar lekkere fruitsoorten geproefd: jack fruit en fingerlime. Helaas niet verkrijgbaar in NL.

Dieren

Afgelopen maand heb ik een slang in de tuin van Kerry gezien, een possum en het geluid van een whip vogel op film gezet.

Rainbow Beach

Een leuk plaatsje aan het strand. Ik heb in 2 van de 3 hostels verbleven. Ze waren helemaal volgeboekt. Marlijn, Annika en ik hebben een superleuke bushwalk gedaan, inclusief sandboarden en boomerang gooien. Tijdens de zonsondergang liepen we over het strand terug naar het hostel . Annika heeft me ook 'geleerd' te bodyboarden.

1770/ Agnes water X

Midden in de nacht komen we aan op de plaats (50 km van hostel) waar een busje van het hostel ons zou komen oppikken. Na een kwartier wachten in de middle of nowhere en pogingen ze aan de telefoon te krijgen, besluiten Marlijn en ik met de bus door te reizen naar Rockhampton.

Airlie beach

Een leuke plaats, we waande ons een beetje in een paradijs. We hebben met met een grote groep de trouwerij van het Engelse koningshuis gekeken. De uitgaansavond op koninginnedag was erg gezellig. Daar ontmoette ik een fransman, waarmee ik de volgende dag romantisch aan de mooie lagoon ging liggen en de zonsondergang bekeek.

Townsville en Magnetic Island

Na twee nachten Townsville ben ik met de ferry naar magnetic Island gegaan. Weer een heel mooi hostel in een groene omgeving. Hoogtepunt op het eiland was het kokosnootbowlen. Elke keer ontmoet ik weer gezellig backpackers.

Cairns

Zondag met een tour naar Cape Tribulation gegaan. Een superdag! Krokodillen, spinnen, slangen en grote bijzondere vogels gezien in het wild gezien. Nog best gevaarlijk het regenwoud daar. Mossman Gorge was ook erg mooi! Gisteren met de passions catamaran naar het great barrier reef gevaren. Daar 2 keer gesnorkeld. De eerste keer wilden we (Carla en ik) graag een schildpad zien en dat is gelukt! Meerdere zelfs, met 1 heb ik gezommen en die heb ik op zn schild en buik geaaid. Verder zagen we veel gekleurde vissen en een mooie kwal.

Vandaag is mijn laatste dag in Australie :( morgenochtend vlieg ik naar Sydney en om 22:10 vlieg ik verder via Taipei naar Bangkok. Daar maar even kijken of ik een hep A vaccin kan krijgen.

Australie... ik ga het missen!

Dit was mijn laatste bericht vanuit dit geweldige continent. (hopelijk komt er over een paar jaar nog een Deel 2) Jullie horen weer van me vanuit Azie!

Kus Yvanca

1. David:
    7 mei 2011
    Hey Yvanca, ik dacht dat je zo langzamerhand alweer thuis was.. zolang al niets meer gehoord nl. :)

Nog veel plezier verder daar, gaat wel goed komen lijkt me!
  2. Sophie:
    7 mei 2011
    Heee Yvanca, Nog steeds beleef je veel avonturen zo is te lezen! Je mag nu wel een keertje terug komen hoor;) al zolang weg! haha heel veel plezier nog daar! xxx
  3. Jacco:
    10 mei 2011
    Hola Yvanca!

Jammer dat Australie er alweer opzit... Maar goed, je gaat gewoon verder! Begint al een flinke reis te worden...

Hoelang blijf je nog in Azie denk je?
  4. Yvanca:
    11 mei 2011
    Hoi Jacco!

Hoe gaat het met je? Ik verwacht 20 tot uiterlijk 30 dagen in Thailand door te brengen en dan kom ik rechtstreeks naar Nederland. Moeten we in juni maar even bijkletsen.

x Yvanca
  5. Jet:
    19 mei 2011
    Lieverd ik mis jou en ben nog steeds jaloers:D

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Kom je gauw knuffelen???? maar eerst nog even genieten!!!!
  6. Mirella:
    21 mei 2011
    Hoi Yvanca,

Azië zal een heel andere ervaring zijn, maar zeker ook mooi en bijzonder! Heel veel plezier op het 2e en helaas ook laatste deel van je reis.

Groetjes, Mirella, Hans en de kindjes